سئو

چگونه از لینک نوفالو در فروشگاه آنلاین استفاده کنیم؟ ۱۴ توصیه

لینک‌های نوفالو (Nofollow) یکی از جنبه‌های مهم سئو (سئو) و بهینه‌سازی موتورهای جستجو برای هر وب‌سایتی، مخصوصا فروشگاه‌های آنلاین، هستند. استفاده درست از این نوع لینک‌ها می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر اعتبار و رتبه سایت شما داشته باشد. اما چه زمانی و چرا باید از تگ نوفالو استفاده کنیم؟ در این مقاله به 14 نکته کاربردی در این زمینه می‌پردازیم: لینک نوفالو به موتورهای جستجو اعلام می‌کند که اعتبار و ارزش صفحه شما نباید به صفحه لینک شده منتقل شود. به عبارت دیگر، شما تایید نمی‌کنید که محتوای صفحه لینک شده را تایید می‌کنید. این کار به دلایل مختلفی می‌تواند ضروری باشد:

  • ✳️

    جلوگیری از جریمه گوگل:

    لینک‌های غیرطبیعی و بیش از حد به سایت‌های دیگر می‌توانند باعث جریمه شدن سایت شما توسط گوگل شوند.
  • ✳️

    کنترل اعتبار سایت:

    شما می‌توانید با بهره‌گیری از نوفالو اعتبار سایت خود را حفظ کرده و آن را به لینک‌هایی که به آنها اعتماد دارید، منتقل کنید.
  • ✳️

    لینک‌های تبلیغاتی:

    لینک‌های مربوط به تبلیغات، محتوای حمایت شده و اسپانسرها باید نوفالو باشند.
  • ✳️

    لینک‌های کاربران در کامنت‌ها:

    برای جلوگیری از اسپم و سوء استفاده، لینک‌های موجود در بخش نظرات کاربران را نوفالو کنید.

  • ✳️

    لینک‌های خروجی به سایت‌های غیر مرتبط:

    اگر به سایتی لینک می‌دهید که محتوای آن ارتباط مستقیمی با موضوع سایت شما ندارد، بهتر است از نوفالو استفاده کنید.
  • ✳️

    لینک‌های بازگشتی (Reciprocal Links) بیش از حد:

    تبادل لینک به صورت مصنوعی و بیش از حد با سایر سایت‌ها می‌تواند توسط گوگل شناسایی و جریمه شود.
  • ✳️

    لینک‌های وابسته (Affiliate Links):

    طبق قوانین گوگل، لینک‌های وابسته باید نوفالو باشند.
  • ✳️

    لینک‌های وبلاگ مهمان (Guest Posts):

    اگر محتوایی را به عنوان مهمان در سایت دیگری منتشر می‌کنید و به سایت خود لینک می‌دهید، بهتر است از نوفالو استفاده کنید. (این موضوع بسته به توافق شما با صاحب سایت مهمان دارد)
  • ✳️

    لینک‌های داخلی کم اهمیت:

    گاهی اوقات لینک دادن به صفحاتی از سایت خودتان که ارزش سئویی بالایی ندارند، با نوفالو کردن آنها بهتر است.
  • ✳️

    لینک به منابع غیرقابل اعتماد:

    اگر به منبعی لینک می‌دهید که از اعتبار آن مطمئن نیستید، از نوفالو استفاده کنید.
  • ✳️

    لینک به محتوای نامناسب:

    اگر به محتوایی لینک می‌دهید که ممکن است برای مخاطبان شما نامناسب باشد (مثلاً محتوای خشونت‌آمیز یا جنسی)، از نوفالو استفاده کنید.
  • ✳️

    هنگام لینک دادن به رقبا:

    اگرچه لینک دادن به رقبا معمولاً توصیه نمی‌شود، اما اگر مجبور هستید این کار را انجام دهید، حتما از نوفالو استفاده کنید.
  • ✳️

    لینک‌های موجود در ویجت ها:

    اگر ویجت هایی را در سایت خود استفاده می کنید که به طور خودکار لینک هایی را تولید می کنند، باید آنها را نوفالو کنید.
  • ✳️

    همیشه بررسی کنید:

    به طور منظم لینک های خروجی سایت خود را بررسی کنید و در صورت نیاز نوفالوها را اضافه یا حذف کنید.

همیشه سعی کنید لینک‌سازی خود را به صورت طبیعی و هدفمند انجام دهید. تمرکز اصلی باید بر روی تولید محتوای با کیفیت و جذب لینک‌های طبیعی باشد. لینک‌های نوفالو به خودی خود مضر نیستند، بلکه استفاده نادرست از آنها می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد.

محتوا پادشاه است

با عمل کردن به این موارد، می‌توانید استراتژی لینک‌سازی موفقی برای فروشگاه آنلاین خود پیاده‌سازی کنید و رتبه سایت خود را در نتایج جستجو بهبود بخشید.

14 نکته کاربردی درباره لینک نوفالو در فروشگاه آنلاین

لینک نوفالو چیست و چرا اهمیت دارد؟

لینک نوفالو (Nofollow Link) یک نوع لینک HTML است که به موتورهای جستجو اعلام می‌کند که نباید اعتبار (PageRank) را از سایت شما به سایت مقصد منتقل کنند. به عبارت دیگر، شما با بهره‌گیری از تگ rel=”nofollow” به موتورهای جستجو می‌گویید که به این لینک اعتماد ندارید و مسئولیت محتوای سایت مقصد را بر عهده نمی‌گیرید. در فروشگاه آنلاین، استفاده صحیح از لینک نوفالو برای حفظ سئو و اعتبار سایت شما حیاتی است. بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو) لینک نوفالو یک روش برای اطلاع رسانی به موتورهای جستجوگر است. یکی از راه های جلوگیری از جریمه گوگل، استفاده درست از نوفالو است. Nofollow می‌تواند رتبه سایت را حفظ کند.

چه زمانی باید از لینک نوفالو استفاده کنیم؟

در موارد زیر باید از لینک نوفالو استفاده کنید:

1. لینک‌های تبلیغاتی و اسپانسری:

اگر در ازای دریافت پول یا خدمات، لینکی را در سایت خود قرار می‌دهید، باید آن را نوفالو کنید.

2. لینک‌های نظرات کاربران:

لینک‌هایی که کاربران در بخش نظرات یا فروم‌ها قرار می‌دهند، به طور پیش‌فرض باید نوفالو باشند.

3. لینک‌های سایت‌های غیرقابل اعتماد:

اگر به کیفیت و اعتبار سایتی که به آن لینک می‌دهید اطمینان ندارید، بهتر است از لینک نوفالو استفاده کنید.

4. لینک‌های مرتبط با محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC):

لینک‌هایی که در بخش‌هایی مانند پروفایل‌های کاربری یا پست‌های مهمان قرار می‌گیرند. <a href="https://example.com" rel="nofollow">لینک به سایت Example</a> اگر از سیستم مدیریت محتوای (CMS) مانند وردپرس استفاده می‌کنید، ممکن است پلاگین‌هایی وجود داشته باشند که به شما امکان می‌دهند به راحتی لینک‌های نوفالو ایجاد کنید. در اکثر سیستم ها، امکان افزودن نوفالو در زمان ایجاد لینک وجود دارد.

بررسی لینک‌های نوفالو در سایت

برای بررسی اینکه آیا یک لینک نوفالو است یا خیر، می‌توانید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید، مانند:

2. ابزارهای سئو:

ابزارهایی مانند Ahrefs و سایت سمروش به شما امکان می‌دهند تا لینک‌های نوفالو و دوفالو سایت خود و رقبا را بررسی کنید.

3. بررسی کد HTML:

با راست کلیک کردن روی صفحه و انتخاب گزینه “View Page Source” می‌توانید کد HTML صفحه را مشاهده کنید و به دنبال تگ rel="nofollow" در لینک‌ها بگردید.

نکات مهم در بهره‌گیری از لینک نوفالو در فروشگاه آنلاین

5. بهره‌گیری از لینک‌های دوفالو در داخل سایت:

برای لینک دادن به صفحات دیگر فروشگاه خود (مثلاً از یک محصول به محصول دیگر) از لینک‌های دوفالو استفاده کنید تا اعتبار سایت شما افزایش یابد.

6. لینک دادن به منابع معتبر:

اگر در بلاگ فروشگاه خود به منابع خارجی لینک می‌دهید، سعی کنید به سایت‌های معتبر و باکیفیت لینک دهید، حتی اگر از لینک نوفالو استفاده می‌کنید.

7. تنوع در لینک‌ها:

سعی کنید در پروفایل لینک‌های خود هم لینک‌های دوفالو و هم نوفالو داشته باشید تا طبیعی به نظر برسید.

9. بهره‌گیری از متن جایگزین مناسب (Alt Text) برای تصاویر:

اگر تصویری را لینک می‌کنید، حتماً از متن جایگزین مناسب استفاده کنید تا موتورهای جستجو بتوانند محتوای تصویر را درک کنند.

10. لینک نوفالو در لینک های وابسته (Affiliate Links):

لینک های وابسته به صورت پیش فرض باید نوفالو باشند.

11. دقت در لینک دادن به شبکه های اجتماعی:

لینک شبکه های اجتماعی فروشگاه خود را نوفالو کنید. زیرا، این لینک ها به جای افزایش سئو میتوانند باعث انتقال اعتبار سایت شما شوند.

12. جلوگیری از لینک سازی بیش از حد:

از لینک سازی بیش از حد در متن خودداری کنید. تعادل بین لینک های داخلی و خارجی را رعایت کنید.

13. استفاده صحیح از ابزار های سئو:

برای تحلیل و بررسی لینک های سایت خود از ابزار های معتبر سئو مانند گوگل Search Console و Ahrefs استفاده کنید.

14. آموزش به کارکنان:

به کارکنان خود آموزش دهید که چگونه از لینک نوفالو به درستی استفاده کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا